De redactie van het VOA-Magazine, tijdschrift van de Vereniging Oud Apeldoorn is er weer in geslaagd met de augustus-editie u een goed gevuld tijdschrift aan te bieden. Excuses voor het ontbreken van de wel aangekondigde artikelen over de Metaalbuurt en Het Stenen Archief in de juni-uitgave. Deze keer is Het Stenen Archief er wel bij. De Metaalbuurt moet nog even wachten.

Arnold Zweers krijgt de gelegenheid zijn nieuwste boek dat gaat over Apeldoorners, bij u te presenteren. Het 90-jarig bestaan van de Pluimvee Vereniging Apeldoorn komt ter sprake. Nico Heiner vertelt over zijn tijd dat hij gevangen zat in de Oost. En wat te denken van deel 1 over de geschiedenis van Villa Rozenheuvel aan de Loolaan? Paleis Het Loo is weer open en is mooier dan ooit! Mooie, interessante artikelen.

Met een In Memoriam wordt ook aandacht geschonken aan het overlijden van Ben Pol, conservator van De Schatkamer van de Onze Lieve Vrouwekerk.

Het is slechts een deel van de inhoud. Kortom, opnieuw de moeite waard om te lezen. Het magazine wordt vanaf 10 augustus aan de leden verstrekt.

NU radio uitzending Vereniging Oud ApeldoornVolg nu live de radio uitzending